Saat bersama adalah yang paling TERINDAH....

Saat paling bahagia adalah ketika kita melihat orang yang kita sayangi itu tersenyum dan lebih membahagiakan apabila kita
adalah insan di sebalik senyumannya.

*****Saling menyintailah Hanya kerana Allah
*****Saling menyayangilah Hanya kerana Allah
*****Saling membahagiakanlah Hanya kerana Allah

*******KERANA Hanya Allah-lah yang dapat menumbuhkan
rasa cinta, kasih sayang dan kebahagiaan tersebut.

Friday, November 29, 2019

Here We Come Kundasang 2017 - Day 1 Desa Dairy Farm Kundasang

Sambungan posting sebelum ini...

Lepas puas bergambar di Hounon Ridge, kami bergerak ke pekan Kundasang. Kena check out dari Hounon Ridge dah. Malam ni tidur tempat lain pula. Hahaha...tak puas nak melepak di situ. Lain kali kalau ada rezeki lagi, pasti akan dapat jejak lagi kaki ke sini semula.

Destinasi seterusnya....kita ke DESA DAIRY FARM....tengok lembuuuuuu...Hahahaha...seronok wei. Rasa macam kat New Zealand. Lembu tompok hitam. 

Tardemark Pekan Kundasang. Hangpa semua pasti akan nampak ni kalau pi sana.


Hah tengok...lawa betul padang ragutnya. Kalau buat adegan berkejaran macam dalam filem hindi pasti best. Aku dengan my laling saling berkejaran. Hahaha imaginasi terlampau ni. Tum pas se ayeee...Yu muskurayeeee.....ish..udah-udah le tu


Masa ni dapat peluang tengok sesi perahan susu lembu. Rezeki kami.

Anak-anak tidak melepaskan peluang bagi anak lembu, anak kambing dan arnab makan. 







Melepak entah berapa jam di situ. Beransur ke Pekan Kundasang. Terus ke Masjid Asy-Syakirin Pekan Kundasang. Menunai kewajipan pada yang esa. Lepas tu terus ke Crystal Hill. Nak kena check in. Malam ini kita tidur di sana. Anak-anak excited nak masuk hotel. Selesai urusan daftar masuk, terus angkut beg masuk dalam bilik. Uuii pijak lantai pun sejuk maaa..Seronoknya. Itulah orang yang duduk kawasan laut, bila jumpa kawasan sejuk memang happy sesangat. Lumut kan ke panas. Ini dari pagi sampai malam cuaca sejuk ajeeee.

Lepak-lepak dalam bilik. Si Ammar membuas dalam bilik. Amalin dan Mia terlentang atas katil. Baru tahu penat. Kalau tidak jangan harap nak duduk diam. Along dan abang melepak di beranda luar. Tengok pemandangan pekan.

Lepas maghrib, kami turun ke Pekan Kundasang. Nak makan. Perut dah kelaparan. Restoran Hidayah Dan Katering menjadi pilihan. Kepak ayam panggang tak boleh tinggal. Memang sedap makan panas-panas dalam suasana cuaca yang sejuk. Mak aiii...heaven sangat.

Lepas makan tak meronda mana-mana dah. Pekan Kundasang bukannya bandar besar. Aktiviti malam kurang. Terus balik ke hotel. Berehat sebab esok nak jalan-jalan lagi.



















No comments:

Post a Comment