Saat bersama adalah yang paling TERINDAH....

Saat paling bahagia adalah ketika kita melihat orang yang kita sayangi itu tersenyum dan lebih membahagiakan apabila kita
adalah insan di sebalik senyumannya.

*****Saling menyintailah Hanya kerana Allah
*****Saling menyayangilah Hanya kerana Allah
*****Saling membahagiakanlah Hanya kerana Allah

*******KERANA Hanya Allah-lah yang dapat menumbuhkan
rasa cinta, kasih sayang dan kebahagiaan tersebut.

Thursday, August 22, 2013

7.6.2013.....Wedding di Ulu Kusial.

Kenduri di rumah perempuan dah setel....now turn kenduri kat rumah lelaki pula. Memang sibuk gilerzzzzz.......Aku jadi water girl..Hahaha tukang bancuh air. Tenaga kerja terlalu ramai di luar. Semuanya sanak saudara sebelah my laling. Juga jiran-jiran sekampung. Nak tolong yang lain, aku ni terlampau terer...Hihihihi




Tadaaa...Ini adalah buah ara yang rasanya seakan-akan sama dengan ubi kentang. Buah ni direbus terlebih dahulu dan dipotong sebelum dimasukkan ke dalam gulai. Peberet aku ni. Kalau ada kenduri sure ni yang first terlintas dalam fikiran.
Ini rupa buah ara yang telah dipotong sebelum di masukkan ke dalam gulai daging.
Semangat gotong royong yang masih dipraktikkan di kampung my laling. Bagus betul. Apa yang penting?. Kerjasama.

Gulai betik. Walaweh sedap tu...

Buah hati aku berposing dekat tempat org sembelih kambing.


Ayam panggang ni. Sedap kena dengan kuah dia lagi.

Solok Lada. Pergh...sedap tu. Time ni my laling yg tangkap coz aku x leh kuar dapur. Permintaan air lebih memuncak pada ketika ini. Kui...kui....

Camni ler rupanya bila semua dah standby nak hidang. Dah siap-siap buh dalam pinggan. Kang susun dalam dulang terus hidang pada tetamu yang datang.

Jamu keluarga pengantin perempuan yang sampai. Hehehe jadi superwoman jap aku. Tolong hidang nasi dan makanan.

Tetamu-tetamu yang datang. Meriah juga. Tak menang tangan jadinya.


Anak dara teman udah keletihan. Kesian dia.



No comments:

Post a Comment