Saat bersama adalah yang paling TERINDAH....

Saat paling bahagia adalah ketika kita melihat orang yang kita sayangi itu tersenyum dan lebih membahagiakan apabila kita
adalah insan di sebalik senyumannya.

*****Saling menyintailah Hanya kerana Allah
*****Saling menyayangilah Hanya kerana Allah
*****Saling membahagiakanlah Hanya kerana Allah

*******KERANA Hanya Allah-lah yang dapat menumbuhkan
rasa cinta, kasih sayang dan kebahagiaan tersebut.

Sunday, September 18, 2011

Open House 2011

Tarikh :  16.09.2011 Jumaat Jam 8.00malam.....
Ni rasanya first time buat open house besar-besaran. Selalu yang lepas-lepas hanya pengasuh dan 2-3 orang kawan yang datang rumah. Uui bersemangat rasanya. Pagi jumaat tu ke Pekan Tuak memborong barang nak masak. Jenguk punya jenguk ikan tongkol dengan ikan kembung langsung tak nampak. Aik selalu tu banyak jek terpampang depan mata. Ini bila aku nak guna langsung terus tak wujud depan mata. Beli bahan-bahan lain yang ada kat pasar tu mengikut menu yang telah dipersetujui....Menunya :- Laksa Mee, Mee Goreng Mamak (Chef Zaza) dan Nasi Dagang ( Import from Wau Bulan) Kuah aku buat sendiri. Destinasi seterusnya adalah Econsave. Bahan utama untuk menu ak dapat lagi. Alhamdullilah dengan izin Allah berjaya kami mendapatkan stok ikan-ikan yang diperlukan. Bertungkus-lumus ler aku dengan Zaza my sister memasak di dapur.
Jam 3.00 ptg aku n laling ke open house kawan dia, Zahrin. Tinggalkah adik aku membereskan apa yang tak beres lagi. Balik tu singgah Wau Bulan amik nasi dagang. Boleh tahan banyak tu. Kenalah dengan harganya RM 26. Siap bereskan ruang tamu and meja hidangan, terus aku angkat menu hidangkan kat meja. Siap susun-susun apa yang patut dan tambah kuih raya apa yang perlu ditambah. Laling risau takut orang tak ramai datang. Takut menu tu banyak yang tak habis. Aku relax jek...Kita tengok dulu. Semua dah siap so aku kena siapkan diri pulak. Udahlah bau badan dah serupa bau gulai ikan...hahahaha......
Jam 8.00 malam, yaa pengunjung pertama dah datang. Kemudian datang lagi dan lagi. Ramai nyer...By the way, ramai-ramai buat aku rasa seronok. Rasa hilang letih. Adik aku yang paling sibuk di dapur. Punya seronok dia tengok org makan makanan yang kami masak. Thank a lot my sister....sebab banyak tolong akak for today. Riuh ler rumah kami malam tu. Siap bersusun-susun berderet kereta-kereta diparking depan rumah. Kepada yang datang diucapkan terima kasih banyak-banyak kerana sudi hadir ke teratak kami. Memang rasa puas walaupun badan rasa penat. Oklah nak ucapkan ribuan terima kasih tak terhingga kepada my laling yang juga ringan tulang menolong mengemas rumah dan apa yang patut. To my sister, terima kasih atas bantuan dan panduan. Susah oo nak minta chef ni bagi guard line. Lastlay aku nak jerit YAHOOOOOOOOOO........Itu tandanya suka sangat..heehehe

No comments:

Post a Comment